Duyuru

Ben Muhammed Recep PENEZ. Sayfama hoş geldiniz! Bu sayfada bilgi ve iletişim teknolojileri dersi ile ilgili yaptığım haftalık yorumları ve akabinde derste işlenen uygulamalara örnek olarak hazırladığım uygulamalarımı görebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

2. Hafta


 1- Öğretici İçerikler  

*Eğitim nedir? Geleneksel ve çağdaş eğitimin amaçları nelerdir?

*Eğitimin öğrenmeden nasıl ayrılacağı

*İdeal insan kavramı

*İnsanı tanımak için biyoloji, sosyoloji ve psikoloji alanlarına hakim olmak gerekir.

*İd - ego - süperego kavramları

*Herakleitos ve Parmenides 

*İnsan dünyaya mutlu olmak için geldi.(Felsefi açıdan. Mutluluk=fayda, haz duymak)

*Psikolojinin Arap topraklarına gidişi İlmün Nefs olarak geçer.

*İd Nefsimiz, ego kişiliğimiz, süperego toplumun uygun gördüğü kişilik, normlar

*Gazali'nin 900'lü yıllarda Bağdat Medresesi'nde felsefe derslerinin yasaklanması ile doğu topraklarında aydınlanmanın uzaklaşması

2- İlginç Bulduklarım

*İnsan doğuştan iyi midir? Kötü müdür?

*Bize verilen kimliğe göre yaşamak doğru mudur? (süperego)

*Sonsuz defa tekrarlanabilen şeylerin "iyi" olduğu. (Mandalina örneği)

*Another brick on the wall şarkısının klibinin eğitim sistemine yapmış olduğu radikal eleştiri


3- Katıldıklarım

*Batıya doğru gidildikçe bireyselliğin toplumun önüne geçtiği

*İd ile süperego birbirine eşitse, o birey kendini gerçekleştirmiştir.

*Haz verilen eylemlerin şeytanla ilişkilendirildiği bir  dönemde yaşar.

*İd ile süperego arasındaki fark ne kadar büyükse o kadar sahtesiniz demektir.

*İnsan nefsi ile başbaşa kalmaması için okulların birer araç olarak kullanılması

*Nefis ile başbaşa kalmak demek mağlubiyeti göze almak demektir. (Dinen)

*Batı toplumlarında insan tohum olarak görülüp, ağaca dönüştürülmesi gerçeği savunulmaktayken, bizim toplumumuzda insanın kaya gibi görülüp yontulması gerektiğinin savunulması

*Okul sisteminin öğrenciler üzerinde oluşturduğu psikolojik baskının ilerleyen dönemlerde telafisi olmayan sorunlara gebe olduğu

*Bir eğitim sistemindeki değişikliğin, 25 sene sonra tam sonuçlarının alındığı 

*Gençliğin radikal oluşu ve arkalarında tadına bakamadıkları geçmişlerinin olması

*Eğitim sistemini değiştirmeli miyiz? Kaybedeceklerimizi ve kazanacaklarımızı kıyaslamamız gerektiği.

*Dünün rüzgarı ile bugünün çamaşırlarını kurutamayacağımız gerçeği

*Süperego > Id olan toplumların ilkel toplumlar olduğu. (Birilerinden aferin almak için eyleme geçtiğimiz gerçeği)

*Kişiliğin bölünmesi demek kişiliğin sahteleşmesi demektir.

*Öss birincilerinin epey bir süredir yüksek makamlara geldiği görülmemiştir. İdeal insan diye yetiştirdiğimiz bireylerin bu durumda olması sistemimizin çarklarının sağlıklı çalışmadığının göstergesidir.

*Toplumumuz bazı konularda dışa kapalı çalışmaya başladı. Bu durumun bireyselleşmeye ve evrenselleşmeye aykırı bir durum olduğunun kanaatindeyim.


4- Katılmadıklarım

*Serdar Tuncer'in şiirini öğretmen-öğrenci şeklinde yorumlanmasını bazı yerlerde tam oturmadığı kanaatindeyim.

*Tamamen süperegoyu yok saymak veya id' e sınırsız özgürlükler sunmayı bazı açılardan sakıncaklı buluyorum. Önemli olan bireyi merkezde mutlu kılan ama toplumun da sürekliliği için bazı konuların ön plana çıkarıldığı bir eğitim sistemi tasarlamalıyız.





Bu derste uygulama gösterilmemiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Özgelecek

 ÖZGELECEK Kısa vadede Şu anda yaşadığım fizyolojik problemlerimi çözmek.  Yüksek lisans eğitimimi tamamlamak. Adobe After Efect programında...