1-Öğretici İçerikler
*Öğretim tasarımı yaklaşımı
*Tasarımın, "tasa" kelimesinden geldiği
*Sistem yaklaşımı modelleri (Açık, Kapalı, İzole)
*Açık sistem(radikal), kapalı sistem(liberal), izole sistem(muhafazakar) benzetmesi
* Sistem tasarımında Girdi>>>>İşlem>>>> Çıktı süreçleri
*Bir sistemin ilerleyebilmesi için açık sistem olması gerekir.
*Sistem yaklaşımı ilerlemecilik eğitim felsefesini temel almıştır.
*İsimlerin girdileri temsil etmesi, fiillerin ise işlem basamağı olarak benzetmemiz.
*Sistemin en temel girdisi eğitim felsefesidir.
*Herhangi bir sistemde illaki bir işlem basamağı olmak zorundadır.
*Öğretim tasarımının sistem tasarımına uygun gerçekleşmesi
*Öğretim tasarımı yaparken ihtiyaç analizi yapmanın önemi
*Uzak hedeften diğer hedeflerin bağımsız olamayacağı
*İçerik, öğrenme öğretme ortamını hedeflerimize göre şekillendireceğiz.
*Aynı tasarım sistemi bazı gruplarda işe yarayabilirken bazı gruplarda işlevsiz olabilmesi
*Öğretim tasarımı sürecinin olmazsa olmazlarından, öğrenen analizidir. Öğrenenin kaygısı, tutumu, beklentisi, hazırbulunuşluğunu dikkate alıp tasarım yapmak gerekir.
-Ders planı yapmak demek öğretim tasarımı yaptığımız anlamına gelmemektedir.
2-İlginç Bulduklarım
*İnsan değer verdiği şey hakkında "tasa" duyar. Tasarım yapar.
*Öğretmenler de bir annenin evladına duyduğu tasayı, bizlerin de öğrencilerin öğrenmelerinde duymalıyız.
*Tüm ileri yaşlar muhafazakardır. (Bu zamana kadar edindiği bilgileri birikimleri koruma eğilimindedirler.)
*30 - 40 yaş liberalliğin göstergesidir.
*Gençlik ise değişimin radikal temsilcileridir.
*7 yaşındaki çocuğun 17 yaşındaki çocuğa kıyasla daha yaratıcı ve eleştirel olması
*7 yaşındaki bir çocuğun okula başladığını varsayarsak bazı şeylerde anlamlı artışın olması gerektiği. Sistem değerlendirmeni de buna göre yapmamız gerekliliği
3-Katıldıklarım
*Zorunlu eğitimin sorgulanması gerektiği
*Öğretmenler yarının tasarımcılarıdır.
*Hedefleri düşük tutmak, ekonomiklik ilkesine aykırıdır.
*Değişim, değişime ayak uyduran insanlar gerektirir.
4-Katılmadıklarım
Bu ders kapsamında katılmadığım bir şey olmadı fakat zorunlu eğitim sorgulanırken, eğitim hayatını bitirenler için de ayrı bir sistem tasarımı planlamamız gerektiği kanaatindeyim.
Bu hafta ders kapsamında oluşturduğum Withkoji uygulamam
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder