Duyuru

Ben Muhammed Recep PENEZ. Sayfama hoş geldiniz! Bu sayfada bilgi ve iletişim teknolojileri dersi ile ilgili yaptığım haftalık yorumları ve akabinde derste işlenen uygulamalara örnek olarak hazırladığım uygulamalarımı görebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

4. Hafta



1- Öğretici İçerikler  

*Platon'un 3 ruh kavramı

* Platon'a göre ruh düşünme gücünün fonksiyonlarını işletmelidir.

*Eğitimin maksadı = karın doyurmak olduğu sürece amacına varamaması.

* Süper akıllı toplum

*Aristoteles' in Metafizik kavramı


2- İlginç Bulduklarım

*5 duyu organın bir ülkenin giriş çıkışlarına benzetilmesi(ana yol, köprü vs)

*Bu köprüleri ele geçiren düşmanların ne yaptıkları

*Herkes cahillliğinin ve alimliğinin farklı konularda olması.

*Teknolojinin gittikçe insanları toplumsanallaştırmaası.

*Bilgi toplumunun en çok yaptığı şey aramak (googling) ve bulduğu bilgileri diğer insanlara yayma çabası

*Bütün insanlar doğal olarak bilmek isterler.


3- Katıldıklarım

*Bizim de öğrencilerimizde ele geçirmemiz gereken 3 köprünün olması (Göz - Kulak - Deri (dokunma, yaparak-yaşayarak öğrenme) )

*Gelenekselin kötü bir şeymiş gibi gösterilmeye çalışılması.

*Batının geleneksellerine yapılan eleştirilerin Türk geleneklerine mal edilmesi.

*Hayatın yaşandığı zaman bir anlamının olabileceği.

*Oruç tutmak, üst ruhun işlevselliğini arttırır.

*Can sıkıntısı = Tembellik


4- Katılmadıklarım

*Futbol uyuşturucusu (Bu arada çok maç izleyen bir insan değilim.)

*Z kuşağının bir çok konuda eksiklerinin olduğunu düşünsemde bazen üzerlerine çok gidiliyor diye düşünüyorum.

*Futbolun gerçek hayatta bir karşılığının olması. (Yapacağımız her aktivitenin gerçek hayatta bir karışılığının olması gerektiğini düşünmüyorum.)

*Futbolu spikersiz izlemek çok sıkıcı (Maçları stadlarda izleyen bir sürü insanın olduğunu düşünürsek keyifli yanlarınında olduğunu düşünüyorum.)

*Süper akıllı toplumun tamamının iyi niyetli insanlardan olmayacağı

* Futbol maçı izlerken çok fazla akıl yürütmemize gerek yok. (Bence hayatımızda zevk alarak  yaptığımız her eylemi değerli kılmak, hazzı arttırmak için sürekli akıl yürütmemiz gerekiyor.)



Bu hafta derste öğrendiğimiz Kahoot uygulamama gitmek için tıklayınız



KAHOOT KULLANIM REHBERİ

Sisteme üye olmak istediğinizde Kahoot size platformu ne amaçlı (iş, öğretmen, öğrenci, sosyal) kullanmak istediğinizi 4 farklı seçenek sunarak soruyor. Bu seçeneklerden sadece iş seçeneğinde ücretsiz versiyonun yanında birde ücretli plus seçenek sunulmaktadır.

Kahoot hesabımızı oluşturduktan sonra artık kendimiz için eğlenceli bir bilgi yarışması (Quiz) hazırlayabiliriz.   


Açılan ekranda karşımıza gelen dört seçenekten biri olan bilgi yarışması (Quiz) seçeneğini tıklıyoruz.





Gelen ekranda hazırlayacağımız bilgi yarışması için bir tanıtım içeriği oluşturuyoruz. Tanıtım içeriğimize görsel, başlık, açıklama metni, dil, kaynak, hedef kitle ve varsa tanıtım videonuzun URL adresini ekleyip kaydediyoruz.

Kaydetme işleminden sonra gelecek ekranda bulunan soru ekle (Add Question) butonunu tıklayarak sorularımızı oluşturmaya başlayabiliriz.
Soru ekle butonuna bastıktan sonra açılan ekranda sorumuzu (Question) yazıyoruz varsa sorumuz ile ilgili görsel yada video ekleyebiliyoruz. Bunun yanında sorumuzun zaman sınırını (Time limit) belirleyebiliyoruz. Son olarak da sorumuz için biri doğru üçü yanlış olmak üzere toplamda 4 adet şık ekleyip doğru şıkkı işaretleyip ileri (next) butonunu tıklıyoruz.

Açtığımız hesabımızda daha önce hazırladığımız Kişisel Markalaşma başlıklı bilgi yarışmasına ulaşmak için ekranın sol üst tarafında bulanan Benim Kahootlarım (My Kahoots) menüsünü tıklıyoruz. Açılan sayfada hazırladığımız bilgi yarışmasının sol tarafında bulunan oyun (Play) butonuna basıyoruz.
Gelen Ekranda Klasik (classic) yada Takım Modundan (Team Mode) birini seçiyoruz. Ben burada klasik mod ile devam ediyorum. Ayrıca yine bu ekranda bulunan oyun seçenekleri (Game Options) kısmında soru ve yanıtları rasgele hale getirebilme gibi seçenekler bulunuyor.





Klasik mod ile devam ettikten sonra gelen ekranda oyuna katılacaklar için Game Pin ekranı gelmektedir. Ekranda beliren ve rakamlardan oluşan pin numarasını katılımcıların kahoot.it web adresinde bulunan Game Pin kısmına girip (Enter) tuşuna basması gerekiyor.
Pin numarasını girdikten sonra kullanıcıların kendileri için bir takma ad (Nick Name) belirleyerek oyuna dahil olmaları gerekiyor


Tüm katılımcılar oyuna dahil olduktan sonra hesap sahibi yani eğitmen başla (Start) butonuna basarak bilgi yarışmasını başlatabilir.


Cevaplama süresi sona erdiğinde doğru cevap ve katılımcıların kaçının hangi şıkları işaretledikleri ekrana yansıyor. Bu ekranda yarışmayı düzenleyen eğitmen ileri (Next) butonuna bastığında katılımcıların sıralamasını görüyoruz. Bu sıralama doğru ve en hızlı cevaplayanlardan başlayarak sistem tarafından oluşturuluyor.


Hazırladığınız tüm sorular cevaplandığında bilgi yarışmanızda ilk üçe giren katılımcılar açılan podyum sayfasında kürsüye çıkıyor. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Özgelecek

 ÖZGELECEK Kısa vadede Şu anda yaşadığım fizyolojik problemlerimi çözmek.  Yüksek lisans eğitimimi tamamlamak. Adobe After Efect programında...